Geoblog.pl    kordzio    Podróże    Sankt Petersburg 2012    Sankt Petersburg

Sankt Petersburg

Rosja
Rosja, Sankt Petersburg

Poranek przywitał nas słońcem, więc jest nadzieja na ładny wieczór.
Wybraliśmy się dzisiaj do miejscowości Peterhof, gdzie znajduje się zespół pałacowo-ogrodowy założony przez cara Piotra I.
Wielki Pałac stojący pośrodku parku, śliczne ogrody, przepiękna kaskada fontann (z kanałem do Zatoki Fińskiej), na prawdę zachwyca.
Spacer w zieleni i złocie oraz nad brzegiem morza, ukoił nasze oczy i dusze :-) Do wnętrz pałacu nie wchodziliśmy. Tłumy ludzi jakie tam stały oznaczały długie kilkugodzinne oczekiwanie. :-(
W drodze powrotnej Tomek, nasz gospodarz w Petersburgu, zrobił nam wycieczkę objazdową po mieście oraz zawiózł w miejsce cumowania krążownika Aurora. Symbol rewolucji październikowej w Rosji był na wyciągnięcie reki. Niestety, wejście na pokład było niemożliwe, ale wrażenie i tak wielkie.
Pogoda znów zaczęła się psuć :-(
Powoli wracaliśmy do domku... Dobrze, że znów był meczyk...bo pogoda pod psem- zimno, pada, chmury...i tak cały czas...
I znowu nic z wypadu na "białe noce"....-kuurrrdeee!!